Tegemoetkoming indirecte studiekosten

In de gemeente Deurne is de Stichting Leergeld actief. Onder bepaalde voorwaarden kunnen de kinderen uit Deurne van 4 tot 18 jaar , van wie de ouders een laag inkomen hebben, een beroep doen op deze stichting voor een tegemoetkoming in de kosten van onder andere deelname aan schoolreisjes, schoolkampen of werkweken. Ook een bijdrage voor de aanschaf van een fiets of een computer behoort tot de mogelijkheden.

De stichting leergeld Deurne is te bereiken op het adres:
Oude Martinetstraat 2 (elke dinsdagochtend van 9.00 – 11.30 uur)
telefoon: 06 28137224
e-mail: info@leergelddeurne.nl
website: www.leergelddeurne.nl

De kinderen die niet in Deurne wonen kunnen terecht bij de stichting leergeld in hun woonplaats (indien deze hier is). Indien een verzoek om financiële ondersteuning bij de Stichting Leergeld toegewezen wordt, maar deze ondersteuning is niet toereikend, dan kunnen ouders een beroep doen op de school.