Hoe gaat de aanmelding in zijn werk?

• De ouder(s)/verzorger(s) vullen het aanmeldformulier in. Dit moet in principe uiterlijk 31 maart 2024. Mocht u daarna nog willen aanmelden, willen wij u vragen contact op te nemen met onze onderbouwcoördinator Myrthe van Horik (m.vanhorik@willibrordgymnasium.nl).
  • U wordt in maart/april gebeld voor een uitnodiging voor een aanmeldgesprek.
    Vanzelfsprekend is uw kind bij dat gesprek ook aanwezig. Wij zorgen ervoor dat het ingevulde aanmeldformulier voor jullie dan klaarligt ter ondertekening. De aanmelding is definitief na ondertekening van het aanmeldformulier.

Na de aanmelding
Na de aanmelding komt de toelatingscommissie van het Willibrord Gymnasium bij elkaar om alle gegevens die wij van uw kind hebben bij elkaar te leggen. Dan beslissen we definitief over de toelating.
Het kan zijn dat we voor de toelating nog extra informatie van de basisschool nodig hebben.
We proberen op uiterlijk 1 juni 2024 de brief over de toelating te verzenden.

Wij nemen na de toelating altijd contact op met de basisschool van uw kind om de overdracht zo goed mogelijk te laten verlopen (warme overdracht).
Als uw kind is toegelaten, is hij/zij op woensdagmiddag 12 juni 2024 van harte welkom. Er is dan een kennismaking met de coach en de nieuwe klasgenoten. En natuurlijk geven we informatie om de start van het schooljaar zo goed mogelijk te laten verlopen.

De stappen die er na het aanmelden volgen, kunt u ook bekijken in onze route naar de brugklas.

Bij vragen kunt u contact opnemen met de coördinator onderbouw, mw. M. van Horik via (0493) 314 802 of m.vanhorik@willibrordgymnasium.nl.