Leerlingen succesvol tijdens Olympiades

Afgelopen weken hebben diverse leerlingen meegedaan aan Olympiades. Hieronder een kort overzicht van de resultaten.

Wiskunde Olympiade

Donderdag 25 januari hebben zo’n 15 leerlingen meegedaan aan de eerste ronde van de Wiskunde Olympiade. Zij bogen zich over 8 meerkeuzeopgaven en 4 open vragen. Zoals altijd lastige opgaven, die een beroep doen op het creatief denkvermogen, inzicht in getallen en rekentechniek. Het goed beheersen van de ‘schoolwiskunde’ is niet het belangrijkste. Jasper van Dijk en Ernst Siegert uit leerjaar 5 en  Bram van Otterdijk uit leerjaar 4 zijn door naar de tweede ronde.
Zij zullen zich gaan voorbereiden op de tweede ronde die gehouden zal worden op vrijdag 15 maart. Hierbij wensen we de leerlingen heel veel succes!!

Beverwedstrijd

In november hebben klas 3 en enkele leerlingen uit de bovenbouw deelgenomen aan de Beverwedstrijd (d.i. een informatica-talenten olympiade). Heel veel succes in de tweede ronde, wensen wij:

• Ernst Siegert (g5)

Natuurkunde Olympiade
In januari heeft klas 3 ook deelgenomen aan de Natuurkunde Olympiade voor Junioren (NOJ). Op de laatste dag van januari was er nog de Natuurkunde Olympiade voor de Bovenbouw (NOB).

De resultaten van bovengenoemde olympiades zien er goed uit. De leerlingen die door mogen, horen bij de beste 10% van Nederland.

De volgende leerlingen mogen door naar de 2e ronde:

NOJ:

• Jasper Akkermans (3A)
  • Bram Slaats (3C)
  • Bibi Nijssen (3C)

NOB:

• Willem Horijon (g6)
  • Sven van Kollenburg (g6)
  • Emmalie Swinkels (g6)
  • Jelle Nijssen (g5)
  • Ernst Siegert (g5)

En nu hopen dat er iemand mag doorgaan naar de landelijke finaleronde. Veel succes allemaal!