Amfi

Naast de lessen op het Willibrord Gymnasium heb je Amfi-tijd. De Amfi-tijd bestaat uit vier lesuren. Zo is er een blokuur Amfi-tijd waarin je kan kiezen uit onder andere debat, Goethe (Duits), Delf (Frans), Dele (Spaans), Honours Programma Gymnasium, Olympic Moves, Musical, open kunstatelier en nog veel meer. In de andere twee uren Amfi-tijd ga je jouw kennis verdiepen of verbreden middels projecten. Hierin kies je zelf wat jij interessant vindt en waarmee je aan de slag wilt gaan.

Wist je dat Amfi uit het Grieks komt? Het is het voorzetsel voor “rondom” en “aan beide zijden”. Een goede term voor onze Amfi-tijd, omdat we een verbredend en vakoverstijgend aanbod hebben en het rond onze lessen is. Zo ontwikkel je als leerling van twee zijden!

Ieder schooljaar organiseren we ook een Amfiweek. Tijdens deze week gaan we bijvoorbeeld op reis naar Griekenland of Rome, gaan we projecten doen, zelf een opvoering verzorgen zoals een musical of een Griekse tragedie en nog veel meer leuke dingen!

In de Amfi-tijd kies je zelf wat je leuk vindt om te doen!