Ons onderwijs

Het Willibrord Gymnasium is een kleine school van ongeveer 400 leerlingen. Iedereen volgt hetzelfde niveau en dit geeft een gevoel van saamhorigheid. Daarnaast kent bijna iedereen elkaar en is er veel persoonlijke aandacht. De leerlingen geven aan dat het fijn is dat je geen lokalen hoeft te zoeken, het er lekker rustig is en iedereen zichzelf kan zijn.

In het onderwijs heb je lessen, coaching en Amfi-tijd. In de lessen hebben we aandacht voor gymnasiaal onderwijs. We gaan aan de slag met het leren begrijpen van talen, redeneren, structureren, onderzoeken en probleemoplossend denken. In de Amfi-tijd kun je jouw talenten ontdekken en vormgeven. Je kan jezelf verdiepen en verbreden. Tijdens de coaching bespreken we hoe het met je gaat en werken we aan je vaardigheden.