Leerlingen

Activiteiten voor anderen
Tijdens je schooltijd op het Willibrord Gymnasium besteed je ook tijd aan activiteiten voor anderen. Je kunt je inzetten binnen en buiten school. Zo kan je bijvoorbeeld helpen met de open dag, informatieavonden of deel nemen aan de leerlingenraad. Je kunt ook  andere leerlingen helpen door bijles te geven aan je medeleerlingen. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar leerlingen die het leuk vinden om schoolfeesten te organiseren of mee te helpen op basisscholen.

MR en leerlingenraad
De medezeggenschapsraad (MR) is een belangrijk orgaan op school. Naast ouders en docenten mogen twee leerlingen zitting nemen in de MR. Als MR-lid kun je invloed uitoefenen op het beleid van de school.
Tevens hebben we op school een leerlingenraad. In beide kun je komen middels echte verkiezingen. De Leerlingenraad overlegt geregeld met de schoolleiding en is medeverantwoordelijk voor het leerlingenstatuut, waarin de rechten en plichten van leerlingen vastgelegd worden. Daarnaast is de leerlingenraad betrokken bij zaken als de inrichting van de school en de activiteiten.

Activiteiten voor en door leerlingen
Je kunt op het Willibrord meedoen bij het organiseren van allerlei leerlingenactiviteiten. Voorbeelden zijn gympiedag, sportdagen, openingsviering schooljaar, MUZADA (muziek, zang, dans) en schoolfeesten.
De zesdeklassers nemen in stijl afscheid van school met een georganiseerde Laatste Schooldag (LSD). Waar ze ook een het ‘Liber Amicorum’ maken.
Je kunt bij deze activiteiten ervaring opdoen als organisator, producer, presentator, filmer etc.