Coaching

Bij ons op school speel jij een actieve rol in het vormgeven van je eigen leertraject. Begeleiding staat daarbij centraal. Je krijgt persoonlijke begeleiding die is afgestemd op jouw behoeften.

Op het Willibrord Gymnasium krijg je gedurende je hele schoolloopbaan begeleiding van een persoonlijke coach. Jouw coach helpt je bij het stellen van leerdoelen, leert je hoe je effectief kunt leren, en ondersteunt je bij het maken van belangrijke keuzes. Jullie bespreken ook jouw vaardigheden en je ervaringen, zowel binnen als buiten de school. Wat vind je leuk, wat vind je moeilijk en wat prikkelt je nieuwsgierigheid?

Hoe gaat het met je? Waar ben je trots op? Wat zijn jouw sterke punten en waar kun je nog groeien? Tijdens de driehoeksgesprekken met jouw coach en jouw ouders bespreken jullie jouw voortgang en maken jullie samen afspraken over jouw leertraject voor de komende periode. Wat wil je nog meer leren en ervaren? Welke keuzes maak je en aan welke vaardigheden ga je werken? Samen bepalen jullie ook welke vorm van begeleiding jou daarbij het beste zal helpen.

Soms heb je behoefte aan speciale begeleiding, zoals bij faalangst of dyslexie. We hebben deskundige medewerkers en coaches die je hierbij kunnen ondersteunen. Als het nodig is, kunnen we je ook helpen bij het vinden van externe deskundige hulp. Jouw welzijn en succes staan bij ons voorop en we zorgen ervoor dat je de juiste ondersteuning krijgt die je nodig hebt.