Broer en zus winnen de Kangoeroewedstrijd

Boris (klas 3) en Irene (klas 6) zijn beiden winnaar geworden van Kangoeroewedstrijd. Aan deze (internationale) wiskundewedstrijd doen meer dan 100.000 leerlingen mee. In de hoogste categorie (WizProf) is Boris de beste van alle 3vwo leerlingen in Nederland (130 punten) en Irene maakte de WizProf als enige in Nederland helemaal foutloos (150 punten).

Naast Boris en Irene deden nog bijna 100 leerlingen mee aan de wedstrijd. Alle deelnemende leerlingen kregen een certificaat en een 2×2 kubus en de door de organisatie beschikbaar gestelde prijzen gingen naar de best presterende leerlingen. Daarnaast werden ook prijzen verloot onder de deelnemers.

Een kijkje in de opgaven? Klik hier (WizProf voor klas 3 t/m 6). of klik hier (WizBrain voor klas 1 en 2)

Boris en Irene met hun medailles voor de 1e plaats