Excursie naar Essen

Afgelopen maandag vertrokken de vijfdeklassers met Duits in hun vakkenpakket naar de mooie stad Essen onder begeleiding van mevr. Camps en mevr. v/d Valk. Zij waren daar uitgenodigd door de universiteit.
Na het ontvangst kregen zij een college op de universiteit over de ontwikkeling van “Bismarckdenkmal”, dat was heel interessant. Vervolgens gingen zij een speurtocht doen in de gezellige binnenstad. Nadt alle vragen waren beantwoord werd het de hoogste tijd voor typische Deutsche friet, heerlijk!
Vervolgens interviewde onze leerlingen allerlei personen, uiteraard in het Duits. Dat was soms nog best pittig maar wel heel uitdagend om te doen! De vragen waren allemaal in het kader van Berufsstudim, want dat is momenteel het thema in leerjaar 5.
Al met al was het een inspirerende, gezellige en zonnige dag!