Experience Day KLM 100 jaar

KLM bestaat dit jaar 100 jaar. Dit wordt op verschillende manieren gevierd. Oud-leerling Joost Meulendijks (in 2011 geslaagd) werkt als eventmanager bij KLM en organiseert mede de feestelijkheden rondom het eeuwfeest. Van hem ontving de school de uitnodiging om op 3 oktober de Experience Day bij te wonen. Uit elke provincie is één onderwijsinstelling uitgenodigd (van VMBO tot HBO, Praktijkopleiding tot Gymnasium) om met 100 leerlingen/studenten een kijkje te nemen achter de schermen van de KLM. Zo krijgen onze leerlingen uit klas 4 (en een aantal uit klas 5 en 6) een mooi beeld, wat er allemaal komt kijken bij het runnen van een bedrijf als de KLM. Van bagageafhandeling tot onderhoud van een Boeing 747, van catering tot luchtverkeersleiding.

Als voorbereiding werken leerlingen aan een pitch om hun ideeën te delen hoe de luchtvaart er over 100 jaar uit zou kunnen zien, met als grote uitdaging: hoe maak je de luchtvaart duurzaam?