Geslaagde musical op onze school!

Na heel veel oefenen was het 6 en 8 maart eindelijk zo ver. Leerlingen speelden de musical Lord of the Flies in de aula van de school. Leerlingen Evi Kuijten en Roos Allers deden voor het eerst mee aan de musical en vertellen hoe zij dit ervaren hebben.

‘We kregen eerst uitleg over het stuk en de rollen werden verdeeld door middel van audities. Iedere week werden wisselende scènes geoefend,’ vertelt Roos. ‘De eerste show was heel spannend en de tweede was heel leuk omdat we toen beter wisten wat we konden verwachten.’

De musical gaat over een groep schoolkinderen die met een vliegtuig op een onbewoond eiland crashen. Om te kunnen overleven, wordt een leider gekozen maar dit gaat niet zonder slag of stoot. ‘Het stuk was niet zo bekend, maar dat was juist wel fijn. Zo kregen we ook de ruimte om er onze eigen draai aan te geven,’ aldus Evi.

Zowel Evi als Roos hadden nog nooit eerder op het podium gestaan. Bij een nieuwe musical doen ze weer mee. ‘Vind je dansen en acteren leuk? Dan moet je zeker meedoen,’ aldus Roos en Evi. ‘Het is super fijn dat we deze mogelijkheid krijgen op school!’