Kerstactiviteiten

Vandaag hebben leerjaar 1 en 2 zich ingezet voor Stichting Opkikker. Deze stichting verzorgt dagjes uit voor zieke kinderen en hun familie.
Leerjaar 1 zamelde geld in door bij diverse bedrijven en instellingen een “heitje voor een karweitje” te doen. Dit leverde € 753,67 op!

Klas 2 verkocht zelfgemaakte kwartetten (ontworpen in de lessen bij Natuurkunde) aan familie en vrienden en zamelde daardoor € 496,00 in.
In totaal een erg mooie opbrengst waardoor Stichting Opkikker weer een aantal mooie dagjes uit kan verzorgen; kinderen kunnen weer een dagje kind zijn! Er zijn nog kwartetten beschikbaar. Wilt u de stichting opkikker steunen (en een superleuk kwartet bemachtigen)? Neem contact op met Eelke van Dijk (e.vandijk@willibrordgymnasium.nl)

Leerjaar 3 heeft brieven aan regeringsleiders en andere autoriteiten geschreven voor Amnesty International.

Leerjaar 4 heeft voor de buurtbewoners een kerstgroet geschreven. De groet hebben ze aangeboden met een zelf gevouwen kerstster en een klein cadeautje met mooi afgewerkt kerstgroen.

Leerjaar 5 heeft traditiegetrouw de ouderen in de buurt getrakteerd op een kerstconcert. Niet alleen de muziek is daarbij belangrijk, maar ook de gesprekjes worden door zowel de jongeren als de ouderen gewaardeerd. Ook werden onze buurtbewoners getrakteerd op zelfgebakken taart en cake.

Leerjaar 6 had een mooie quiz in elkaar gezet om zo de laatste gezamenlijke kerst op het Willibrord te vieren.