Kerstvieringen groot succes

Vrijdag 20 december stond in het teken van de kerstvieringen. Na een gezamenlijk ontbijt op school ging een groot aantal kinderen uit de leerjaren 1, 2 en 3 aan de slag om geld in te zamelen voor de Stichting Leergeld Deurne. Verkoop van zelfgebakken koekjes, vuilprikken in de gemeente Deurne en heitje voor een karweitje bij bedrijven in de omgeving. Al deze activiteiten brachten tezamen een bedrag van ruim €1.000,- op.

De leerlingen uit leerjaar 4 verzorgden een mooi concert op het Rijtven. Bewoners en mensen van de dagopvang werden vanaf diverse plaatsen op het terrein opgehaald, hapjes werden klaargemaakt en uitgeserveerd. Daarna verzorgde een grote groep leerlingen een aantal prachtige uitvoeringen. Van een voorgedragen gedicht tot een komisch toneelstuk. Uiteraard werden de nodige kerstkrakers ten gehore gebracht. Anne Geerts (ook leerjaar 4) had de dag tot in de puntjes verzorgd. Een goede start van haar HPG (Honours Program Zelfstandige Gymnasia), waar ze de komende drie jaar gaat onderzoeken hoe mensen met een (zware) beperking zelfstandiger kunnen functioneren.

Leerlingen uit leerjaar 5 verzorgden voor ouderen uit de directe omgeving van school (KBO St Jozefparochie en Vlierden) en gepensioneerde medewerkers van school een concert in de aula. Ook hier werd goed gezorgd voor de inwendige mens met soep, broodjes en zelfgebakken cake en taartjes.

Leerlingen uit leerjaar 6 hebben zich vermaakt met een luchtige quiz onder leiding van Winson en Willem. Zo vierden zij gezamenlijk hun laatste Kerst op het Willibrord Gymnasium