Klas 5 geschiedenis naar Den Bosch

Dinsdag 13 maart zijn dhr. Van Vlerken en dhr. Van den Broek met alle geschiedenisleerlingen van klas 5 naar Den Bosch geweest. In de klas hadden leerlingen zich al beziggehouden met de geschiedenis van Brabant in het algemeen en die van Den Bosch in het bijzonder. Helaas zat het weer nogal tegen, want het regende vrijwel de hele dag. Maar daar lieten de stoere Willibrorders en hun al even stoere begeleiders hun dag niet door bederven. Speciale dank aan Bert Mastbroek en Loe Romans die ons wilden vergezellen. Er was veel aandacht voor de verhalen over de stad tijdens de ochtendwandeling.
Na een lekkere lunch, bezochten we ’s middags het Noord-Brabants Museum en zagen daar ‘Het Verhaal van Brabant’. Echt de moeite waard! Hierdoor ging de geschiedenis van Brabant nog meer leven.