Leerling en docent op bezoek bij ambassadeur Duitsland

Emmalie Swinkels, leerling van het Willibrord Gymnasium, werd afgelopen winter geselecteerd voor het Pramiënprogramm/Deutschland Plus. Dit is een studiereis voor excellente Nederlandse scholieren. Deze leerlingen krijgen binnen het programma de kans om Duitsland op een exclusieve manier te leren kennen.

Tijdens de studiereis werd een veelzijdig programma met veel excursies gevolgd. Er was aandacht voor het land, de natuur en de cultuur maar ook voor geschiedenis, politiek, economie en sport. De voertaal tijdens de studiereis is Duits.

Presentatie
Naar aanleiding van deze studiereis werd Emmalie samen met haar docent Duits Olga Camps uitgenodigd bij de ambassadeur van Duitsland. ‘De leerlingen gaven hier een mooie presentatie over de reis. Daarnaast sprak de ambassadeur over het belang van de Duits-Nederlandse betrekkingen. Het was een mooie middag’, aldus Olga Camps.