Leerlingen en docenten Willibrord Gymnasium zetten zich in voor het goede doel

Traditiegetrouw zetten leerlingen en docenten van het Willibrord Gymnasium zich op de laatste dag voor de vakantie in voor het goede doel. Tijdens de Nex-mas op 22 december 2023 stonden er diverse activiteiten op het programma. Naast het gezellige samenzijn had deze ochtend twee doelen. Het eerste doel was iets leuks verzorgen voor ouderen in de buurt. Het tweede doel was geld ophalen voor het ondersteuningsfonds van het Willibrord Gymnasium. Dit is een fonds voor leerlingen van wie ouder(s)/verzorger(s) de buitenschoolse activiteiten en andere schoolse zaken niet (volledig) kunnen betalen. Hiervoor is een mooi bedrag van €1249,05 opgehaald.

Leerlingen konden op verschillende manieren geld ophalen. Zo konden leerlingen een heitje voor karweitje doen. Daarnaast werden er kerstballen, kerstkransen en kerstpakketten verkocht.

‘Het was weer een mooi ochtend waarbij we een gezellig samenzijn hebben gecombineerd met het ophalen van een mooi bedrag voor het ondersteuningsfonds,’ aldus de organisatie van de Nex-mas.