Leerlingen in top 10 bij voorronde van Biologie Olympiade

Een knappe prestatie van onze bovenbouwleerlingen tijdens de voorrondes van de Biologie Olympiade. ‘Onze leerlingen behaalden een hele mooie 9e plaats van de 245 (havo, vwo) scholen die meededen. Daarnaast mogen er ook nog twee leerlingen door naar de tweede ronde vanwege hun resultaat,’ aldus een trotse biologie docent Rutger van Heck.

Tijdens de voorrondes worden de leerlingen getoetst op hun inzicht en kennis over allerlei biologie-onderwerpen die ook op de middelbare school aan bod komen. In maart is de tweede ronde en gaan de winnaars zich verdiepen buiten de schoolboeken. Ook bezoeken de leerlingen de Radboud Universiteit in Nijmegen voor een voorbereidingsdag. Na een toets op school zal blijken wie de twintig finalisten worden. Voor de finalisten wacht een week vol masterclasses en een mogelijke plek in het Nederlands team bij de Internationale Biologie Olympiade in Kazachstan.