Leerlingen Willibrord Gymnasium spelen Lord of the flies

DEURNE – Wat gebeurt er als een groep schoolkinderen met een vliegtuig crasht op een onbewoond eiland? Dat is te zien in de musical Lord of the Flies (Heer der vliegen) die op 6 en 8 maart door leerlingen van het Willibrord Gymnasium gespeeld wordt in de aula van de school. De musical is gebaseerd op de gelijknamige roman van William Golding.

Onder leiding van regisseurs Jenneke Wouters en Siep Glastra van Loon is er sinds het begin van het schooljaar gerepeteerd tijdens keuze-uren. Het resultaat is te zien op woensdagmiddag 6 maart om 15.00 uur en vrijdagavond 8 maart om 19.30 uur. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken! Kaarten zijn verkrijgbaar via https://lordoftheflies.eventgoose.com/. De voorstelling duurt ongeveer twee uur met een korte pauze. Een pauzedrankje zit inbegrepen in het kaartje.

Het verhaal
Een groep schoolkinderen crasht met een vliegtuig op een onbewoond eiland. Om te kunnen overleven wordt een leider gekozen, maar dit gaat niet zonder slag of stoot. En zit er nou ook nog een beest achter ze aan? De kinderen verwilderen en het gaat er steeds grimmiger aan toe op het eiland… weten ze zichzelf en elkaar in leven te houden en zullen ze worden gered?