Leerlingen Willibrord Gymnasium stralen tijdens eindexamenexpositie ‘Briljant’

‘Onze eindexamenexpositie ‘Briljant’ staat voor een expositie vol bijzondere, unieke en mooie kunstwerken. Ook staat de titel voor een diamant met verschillende facetten. Wij zijn net als een diamant de afgelopen jaren geslepen tot wie we nu zijn,’ aldus de eindexamenleerlingen. Als afsluiter van het vak kunst in de bovenbouw presenteren de leerlingen hun beste werken van de afgelopen drie jaar. De expositie is te zien van 4 tot en met 14 april in museum De Wieger.

In de afgelopen jaren hebben de leerlingen zich beziggehouden met diverse projecten. Dit heeft geresulteerd in kunstwerken in uiteenlopende stijlen en disciplines waaronder mode, schilderkunst, video, fotografie en mixed media.

Er is gewerkt aan thema’s zoals feminisme, abstractie en het beeldend verwerken van muziek. De laatste maanden werd er een vrije opdracht gemaakt, waarbij iedereen een eigen beeldend onderzoek heeft opgezet. ‘Tijdens de expositie worden de werken gepresenteerd waar de leerlingen met trots op terugkijken, maar ook krijgt u een kijkje in hun creatieproces’ vertelt docent kunst en beeldende vorming Meike Boertjes.

De volgende leerlingen laten hun werken zien tijdens de expositie: Floor van Deursen, Mirthe van Dijk, Emilie Glazemakers, Pien Hoefnagels, Rens Jacobs, Maike Laan, Merel Muijsenberg, Quint van Roosmalen, Casper van der Spek, Tycho Weijsters