Music-All in Life

Leerlingen van het Peellandcollege en Willibrord Gymnasium zijn al weken bezig met een groot gezamenlijk project.

Zondagmiddag 25 november wordt namelijk de muziekproductie Music-All in Life opgevoerd in de Sint Willibrorduskerk aan de Markt in Deurne. Het is een concert in het kader van de concertcyclus van de Willibrorduskerk. Uniek is dat de jongeren in het voortraject worden begeleid door de professionals Annelie Brinkhof, Martien Maas en Joost Manders die ook tijdens het concert samen met de jongeren zullen optreden. Leerlingen van het Dr. Hub van Doornecollege leveren ook een bijdrage aan de productie, zij verzorgen de catering. De jongleurs van Hebbes treden op tussen de uitvoeringen.

Music-All in Life laat de verschillende stadia van het leven de revue passeren aan de hand van musicalmuziek in een programma van twee uur; tweemaal drie kwartier met een pauze. De jongeren hebben zelf de muziek gekozen. Er wordt onder andere muziek ten gehore gebracht van The Blues Brothers, The Wiz, Grease, Fame en Sister Act.
De organisatie van de concertcyclus is al jaren bezig om jongeren actief te betrekken bij de cyclus. Dat dit gelukt is, komt door het programma Cultuuroptimisten van Leef Deurne, in samenwerking met de gemeente Deurne en Deurne Palet van de Peel, dat vorig jaar september plaatsvond. Het doel van die avond was op een interactieve manier aan het werk te gaan voor een sterkere culturele leefomgeving in de gemeente Deurne. De nieuwe muziekdocenten van het Peellandcollege en het Willibrord gymnasium, respectievelijk Lineke Theeuwes en Martijn van Bokhoven, zochten naar een manier om jongeren in aanraking te brengen met andere muziek die zij doorgaans horen en met professionele musici.

Totaalproductie
De leerlingen worden door Annelie Brinkhof, Martien Maas en Joost Manders professioneel ondersteund op het muzikale gebied. Alle drie zijn gepokt en gemazeld in de muziek en dragen hun enthousiasme voor hun vak over op de optredende artiesten. Er zijn ook leerlingen die voor hun profielwerkstuk onderzoek doen naar de invloed van muziek op de beleving van film, andere leerlingen werken mee aan deze productie op het terrein van beeld en geluid. Verder zijn er leerlingen die het onderdeel social media voor hun rekening nemen.
Zo is Music-All in Life een totaalproductie waarbij de jongeren in allerlei disciplines samenwerken. Op dit moment zijn de jongeren bezig aan hun voorbereidingen en worden ze op bepaalde momenten gecoacht door de professionals.

500 toeschouwers
De voorstelling is op 25 november, aanvang 16.00 uur. De Willibrorduskerk biedt plaats voor 500 toeschouwers. Vanaf maandag 5 november zijn kaartjes te koop in de voorverkoop op het Peellandcollege, het Willibrord Gymnasium en bij Boekhandel Berkers in de Stationsstraat. Kaartjes kosten 2 euro per stuk, waarbij een consumptie is inbegrepen.