Nieuwe rector Willibrord Gymnasium

Drs. Ingrid de Vries-Martens (49) wordt per 16 augustus 2019 de nieuwe rector-bestuurder van het Willibrord Gymnasium in Deurne.

De Vries-Martens is meer dan twintig jaar manager en later directeur geweest bij ORO, de organisatie voor zorg en ondersteuning voor mensen met een beperking in de Peelregio. Als rector-bestuurder krijgt ze met name de opdracht het concept Bright Focus Learning verder uit te bouwen en te bestendigen (https://www.willibrordgymnasium.nl/bright-focus-learning).

“We zijn blij met de komst van Ingrid de Vries-Martens” aldus Theo Mennen, voorzitter van het bestuur. “Ingrid heeft zich in Deurne en omgeving bewezen als een goede en representatieve manager en directeur. Ze heeft grenzen verlegd, mogelijkheden gecreëerd en denkt in kansen. We zijn er van overtuigd dat Ingrid ook de kansen voor leerlingen en medewerkers van het Willibrord Gymnasium ten volle zal benutten”.

Ingrid ziet er naar uit het nieuwe onderwijsconcept verder uit te bouwen en de school in de regio te laten groeien in al haar facetten: “Onderwijs en zorg zijn twee sectoren die al van jongs af aan mijn interesse hebben. Na een informatieavond over Bright Focus Learning is mijn interesse voor het onderwijs opnieuw gewekt. Zorg heb ik jarenlang met veel plezier gedaan. Nu krijg ik ook de kans om als rector-bestuurder in het voortgezet onderwijs aan de slag te gaan!”.

Het Willibrord Gymnasium is nog een van de weinige echt zelfstandige categorale gymnasia in Nederland. Het Willibrord Gymnasium maakt deel uit van het ORION netwerk van 14 schoolbesturen in Oost-Brabant.