Leerlingen succesvol tijdens wiskundetoernooi

Twee teams met leerlingen van het Willibrord Gymnasium namen deel aan het jaarlijkse wiskundetoernooi op 22 september, georganiseerd door de wiskundefaculteit van de Radboud Universiteit. En met succes! De teams behaalden een 26e en een 35e plaats. ‘Een hele knappe prestatie aangezien er meer dan 100 scholen meededen aan het toernooi’, aldus wiskunde docent Sander Stet.

Het toernooi bestaat uit twee onderdelen. In de ochtend gingen de leerlingen aan de slag met de Sum of Us. Tijdens dit onderdeel worden de leerlingen uitgedaagd om zoveel mogelijk problemen op te lossen binnen een bepaald thema. In de middag werden de leerlingen onderworpen aan twintig pittige wiskunde-opgaven die ze na elkaar moesten beantwoorden (een estafette).

Helaas bleek een top 10-klassering buiten bereik maar de teams en begeleiding kijken terug op een zeer geslaagde dag.