Samenwerking met LEEF! voor extra sport en cultuur

Willibrord gymnasium sluit zich aan bij Leef! Deurne voor extra sport en cultuuractiviteiten

Beide organisaties onderschrijven het belang van een gezonde en leerzame omgeving, waar het goed en gezellig leren en leven is. Sport en cultuur leveren hier een belangrijke bijdrage aan. De ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst vanuit het samenwerkingsverband Leef! Deurne betekent een uitbreiding van het sport- en cultuuraanbod bij het Willibrord gymnasium.

Meer sport en cultuur onder schooltijd

In de dagelijkse keuzevakken krijgen de leerlingen de mogelijkheid om onder schooltijd meer uren sport en cultuur te volgen. Daarbij kan gedacht worden aan crossfit, lasergamen, archery tag, aan allerlei muziekactiviteiten en aan het organiseren van een cultuurevenement. Met de inzet van Leef! Deurne is de diversiteit in sport en cultuuractiviteiten toegenomen. Daarbij wordt verbinding gezocht met sportclubs en verenigingen in de omgeving.

De extra sport en cultuuractiviteiten zijn een welkome aanvulling zijn naast het huidige lesprogramma. “De eerste activiteiten zijn gestart en we zien al veel enthousiaste leerlingen.”